- Home
- AUDIO
- VIDEO
- AKCESORIA
- UCHWYTY / STOLIKI - RTV
- SMART DOM
- ZABAWKI
- MAŁE AGD
- OUTLET
- Oferta
- O Nas
- Kontakt
Stage A190 to flagowy model z serii Stage. Zaprojektowany i skonstruowany w słynnym kalifornijskim oddziale JBL w Northridge JBL STAGE A190 to dwuipółdrożna kolumna podłogowa o dwóch 20 centymetrowych poli-celulozowych głośnikach średnio-niskotonowych. Aluminiowy głośnik wysokotonowy o rozmiarze 25mm zabudowany jest opatentowanym falowodem wykonanym w technologii High-Definition Imaging. Takie połączenie gwarantuje charakterystyczny, głęboki bas oraz potężnie wybrzmiewające wysokie tony, z których słyną kolumny JBL.
JBL Stage A190 – nowość w ofercie JBLNowa seria Stage zastępuje starą serię Studio sprzed wielu lat i poniekąd kontynuuje ich tradycję, jednocześnie czerpiąc delikatnie z serii Arena. Linia produktowa zawiera w sobie oprócz trzech kolumn podłogowych, również dwie podstawkowe, dwa głośniki centralne oraz dwa subwoofery, tworząc tym samym kompletną ofertę. |
|
Budowa kolumn JBL Stage A190Największy w rodzinie Stage, model A190, to dwuipółdrożna konstrukcja bass-reflex. Wizualnie wygląd A190 jest całkowicie dystyngowany, bez widocznych dodatków. Kanciasta obudowa o wysokości 106 centymetrów jest imponująca i ma znaczną głębokość na poziomie 36 centymetrów. Kolumna posiada trzy przetworniki, w tym głośnik wysokotonowy z aluminiową kopułką o konstrukcji falowodowej (falowód poprawia czułość i dyspersję głośnika wysokotonowego) oraz parę 8-calowych głośników niskotonowych z membraną policelulozową. Obudowa zbudowana jest z płyty MDF 16 mm. Na górze, na dole, z tyłu i po bokach obudowy znajdują się panele Dacron o grubości jednego cala, które tłumią wewnętrzne fale stojące. Dodatkowym wzmocnieniem obudowy są trzy strategicznie rozmieszczone poprzeczki, które zmniejszają przenoszenie do obudowy wibracji z przetworników zamontowanych na przedniej ściance. Dwie pary terminali głośnikowych pozwalają na osobne zasilenie, bi-amping lub bi-wiring, głośnika wysokotonowego oraz sekcji nisko-średniotnowej.
|
|
JBL jest firmą o głębokich tradycjach i długiej reputacji. Pewne oczekiwania muszą więc zostać spełnione. Nawet przy stosunkowo niewielkiej cenie, A190, podobnie jak wszystkie kolumny JBL, są starannie zaprojektowane. Podobnie jak w przypadku ich profesjonalnych poprzedników, dziedzictwo marki jest widoczne w każdym szczególe. Tonalnie A190 kładzie konkurencję na łopatki. Wyprowadza poziom ciśnienia akustycznego na poziomie, który nie jest przeznaczony dla osób o słabym sercu lub niechęci do basu. Od pierwszych momentów A190 wypełnia pokój potężnym dźwiękiem dzięki dwóm 8-calowym przetwornikom średnio-niskotonowym, poruszającym ze sobą ogromne ilości powietrza. Wysoce efektywna średnica i góra pasma nie ustępują potężnym niskim tonom.
A190 jest wszechstronną kolumną do zastosowań zarówno muzycznych jak i kinowych. Każdej kolumnie brakuje nieco do perfekcji – w każdej półce cenowej. Jeśli jednak celem jest osiągnięcie niezwykłej muzykalności oraz stuprocentowo wypełnionego, dynamicznego pasma przenoszenia, Stage A190 jest jednym z najlepszych i najbardziej przystępnych cenowo wyborów na rynku. Jest to prawdziwa okazja!
Kolumny JBL Stage A190 mają impedancję 6 ohmów. Dzięki niskiej impedancji, nie jest potrzebny bardzo mocny wzmacniacz. Do napędzenia kolumn zaleca się wzmacniacz o mocy w przedziale 20 – 200W. Efektywność kolumn wynosi 91 decybeli. Zgodnie z międzynarodową normą, jest to pomiar przy 1 wacie mocy z odległości 1 metra od kolumny przy napięciu sygnału 2.83V. Skuteczne pasmo przenoszenia kolumn mieści się w zakresie od 36 Hz do 40 kHz. Punkty podziału zwrotnicy to 1.8kHz oraz 2.8kHz. Wymiary pojedynczej kolumny to 1070 x 370 x 260 milimetrów a waga jednej kolumny wynosi 22.56 kg.
Nic nie zastąpi porządnego subwoofera w systemie kina domowego. Jednak, gdy przestrzeń w pomieszczeniu jest ograniczona – może pojawić się problem z jego ulokowaniem. Mierzący zaledwie 35 centymetrów szerokości, JBL Stage A100P zmieści się w każdym pomieszczeniu odsłuchowym bez ograniczania cennego miejsca. Wbudowany 150W wzmacniacz w połączeniu z sztywnym, policelulozowym 25 centymetrowym głośnikiem zapewnia nisko schodzący i zapierający dech w piersiach bas, który przeniesie kinową rozrywkę na nowy poziom. Obudowa zaprojektowana jest tak, aby była sztywna i wolna od rezonansów, dzięki szeregowi wzmocnień i użebrowań. Dwa skierowane do tyłu tunele bass-reflex zapewniają niskie strojenie subwoofera zwiększając efektywność najniższych częstotliwości.
Jak uzyskać maksimum efektu z domowego subwoofera?Pamiętaj, aby eksperymentować z położeniem subwoofera w pomieszczeniu odsłuchowym. Subwoofer jest głośnikiem specyficznym. Prawidłowo ustawiony, powinien być niemożliwy do zlokalizowania w pomieszczeniu słuchem, lecz powinien uzupełniać dół pasma kolumn z każdej strony. Należy spróbować kilku ustawień subwoofera – w rogach pomieszczenia, między kolumnami, obok kolumny, bliżej i dalej od ściany. W każdej z tych pozycji należy również zmieniać ustawienie przełącznika fazy umieszczonego z tyłu subwoofera. Okaże się wtedy, że w niektórych pozycjach subwoofer gra świetnie, a w innych jest zupełnie niesłyszalny. Należy wybrać tą, przy której brzmienie satysfakcjonuje nas najbardziej. Ustawienie filtra dolnoprzepustowego (LPF) na tylnym panelu subwoofera powinno być jak najniższe. Eksperymenty należy zacząć od najniższych wartości, stopniowo zwiększając je, pamiętając, że subwoofer powinien być niemożliwy do zlokalizowania słuchem. Jeśli pojawi się buczenie i słyszalne stanie się położenie głośnika w przestrzeni – to znaczy, że przesadziliśmy. Poprawne ustawienie w większości systemów to przedział od 40 do 60 Hz. Gain (inaczej wzmocnienie) w dużym uproszczeniu jest pokrętłem do regulacji mocy subwofera. Tak jak w poprzednim przypadku – zaczynamy eksperymenty od samego dołu skali i powoli je zwiększamy, aby uzyskać pożądany efekt. |
Nie poddawaj się, jeśli od razu po wyjęciu z kartonu głośnik nie spełnia twoich oczekiwań! Poprawne ustawienie subwoofera to proces, który może zająć kilka godzin. Do tego dochodzi czas wygrzania głośnika, który zazwyczaj wynosi kilkanaście a nawet kilkadziesiąt godzin. Dopiero po takim czasie można uzyskać pełnię efektu z naszego nowego subwoofera.